2018-04-25

De doelstelling van Telemarc is de communicatie van administratieve documenten tussen aanbesteders en inschrijvers weg te werken.

Op die manier verkrijgt de aanbesteder rechtstreeks toegang tot bepaalde authentieke bronnen die voortaan de benodigde elektronische attesten verschaffen.

De volgende documenten dienen daardoor niet langer aan de inschrijvers te worden gevraagd:

- de jaarrekeningen bij de Nationale Bank;

- het attest van aangifte en betaling van de sociale zekerheidsbijdragen RSZ;

- het attest van Btw-plichtigheid;

- het attest van niet-faling;

- het attest fiscale schulden;

- de erkenning van de aannemers van werken.

De voordelen van dit systeem zijn onder meer tijdwinst, het bekomen van actuele informatie en ook een goedkopere deelname aan overheidsopdrachten.

De procedure om toegang te bekomen tot Telemarc neemt slechts enkele minuten in beslag. U dient over een KBO-nummer te beschikken en één of meerdere lokale en hoofdtoegangsbeheerder(s) aan te stellen die de EGov-toepassingen kunnen beheren.

Meer informatie vindt u hier.

Een volgende belangrijke datum inzake overheidsopdrachten betreft 18 oktober 2018. Vanaf dan is het gebruik van elektronische middelen (e-Tendering platformen) algemeen verplicht in het kader van de plaatsingsprocedures voor alle aanbesteders voor zover de geraamde waarde van de opdracht gelijk is aan of hoger is dan de drempel voor de Europese bekendmaking.

Schuermans advocaten helpt u graag verder bij eventuele vragen.

Meer nieuws

2024-03-27

Nieuw Strafwetboek (eindelijk) aangenomen

Ga verder
2024-03-20

De AI-Verordening: geen ‘Minority Report’ in de Europese Unie

Ga verder
2024-02-23

Nieuw Buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht

Ga verder